criza forta de munca

2018- CRIZA talentelor și a forței de muncă în România

În 2018  va exploda CRIZA talentelor și a forței de muncă în România.

Soluții de criză și context specific

România, prima țară după Siria în topul migrației populației și locul 3 în lume privitor la deficitul forței de muncă specializate.

Mai mult, discrepanța între salariile bugetarilor și cele din mediul privat  pune o și mare mare presiune pe mediul antreprenorial din țara noastră, și așa văduvit de măsuri de încurajare și susținere a afacerilor.

Din experiența noastră de specialiști în consultanță antreprenorială și managementul afacerilor, prea multe companii își concentrează energia pe problema deficitului de forță de muncă și prea puține pe soluții. Evident că nu există un panaceu universal cu ajutorul căruia să fie rezolvate problemele specifice ale fiecărei companii în parte, însă statutul nostru de consultant însoțit de o vastă experiență internațională , ne perimite să avem o imagine de ansamblu obiectivă și pertinentă.

Și cum obiectul nostru de activitate nu se concentrează pe vânzarea batistelor ci pe oferirea de soluții, vă propunem recomandarea noastră pentru anul 2018.

Să începem cu un exercițiu simplu și eficient pe care va sfatuiim să îl faceți.

Împărțiți o foaie de hârtie în două și scrieți în partea stângă principalele zece motive pentru care un candidat s-ar angaja  în compania în care activezi și în partea dreapta, primele zece motive pentru care NU ar face asta.

Vreți să aflați cât de atractivă este cu adevărat compania din perspectiva candidaților?  Repetați exercițiul în rândul angajaților și asigurați-vă că ei pot răspunde anonim. În acest mod veți obține o imagine panoramică  absolut obiectivă a situației.

 

“Dacă te afli în postura de  angajator s-ar putea să fii surpins că percepția angajaților tăi este cu totul altă decât a ta și nu reflectă întru totul realitatea, însă țîn să reamintesc regulă de aur din Customer Excellence: Percepția clienților nu reprezintă întotdeauna realitatea, însă pentru ei, este singură realitate care contează”-Adelina Cîrstea,General Manager Sharexperience.

Dacă privești candidații și angajații că și clienți interni, aplici strategii asemenatoare de atragere, retenție, fidelizare că și clienților externi. te afli pe un drum ce îți va garanta succesul în 2018.

SOLUȚII:

Recomandarea noastră pentru anul 2018:

  • Vrei candidați inteligenți? Folosește tool-uri modene și inteligente încă din etapă de pre-interviu.
  • Renunta la clișeele învechite de limbaj și comunicare de pe poziție de forță în relația cu candidații.
  • Schimbă mentalitatea și regandeste întreg procesul de recrutare, Talent Aquisition și Talent Management.
  • Nu lasă adevăratele talente să îți scape printre degete. Folosește instrumente specifice de scanare a profilului acandidatilor (ex.Character DNA profiler).
  • Scade subiectivismul procesului de selecție a candidaților prin utilizarea testelor psihometrice specifice postului.Măsoară, compară și apoi alege.
  • Hire for atitude, train for skills– măsoară potențialul candidaților și identifica încă de la început comportamentul, atitudinea și factorii de motivare intrinseci.
  • Crește gradul de retenție al angajaților, acordă o mai mare atenție pachetelor de beneficii.
  • Nu te aștepta să atragi “astronauți” decat dacă ești dispus să îi plătești ca atare..
  • Oferă o imagine clară și realistică asupra potentialu de avansare în carieră în cadrul companiei.
  • Oferă mai multă recunoaștere în rândul angajaților.
  • Crează indictori de performanță (KPI) simpli și realistici, punând accentul pe îmbunătățirea proceselor.
  • Crește semnificativ obiectivitatea procesului de evaluare a candidaților( ex. utilizarea modulelor Feedback 360).
  • Implică angajații în mod activ în procesul de recomandare a candidaților, explicându-le cât de important este aportul lor..
  • Selectați cu atenție managerii pentru a va asigura că sunt adevărate modele de urmat în rândul angajaților.
  • Nu neglijați procesul de învățare continuă în rândul angajaților.(ex.microtraining-uri prin intermediul platformelor de Mlearning,LMS). 

CONTEXT:

Dacă anul 2017 a repeentat o perioada dificilă în recrutarea talentelor și a forței de muncă în general, 2018 va fi marea provocare atât pentru antreprenori dar și pentru managerii de recrutare și resurse umane. Nu o spunem doar noi, o arată statisticile. Cuvântul CRIZĂ este deja pe buzele tuturor.

Specialiștii în resurse umane sunt de acord că cea mai mare problema a angajatorilor în anul 2018 va fi aceea de a recruta și a reține talentele.  Deficitul de specialiști buni și foarte buni care s-a instalat în companii de câțiva ani încoace se va adânci, iar România este una dintre țările care stă cel mai prost la acest capitol conform studiilor efectuate de compania Manpower.

Lipsa candidaților potriviți, așteptările salariale nerealiste și competiția uriașă de pe piață muncii sunt principalele provocări ale companiilor care în acest an trebuie să vină cu abordări noi pentru atragerea și retenția celor mai buni candidați.

Potrivit ediției pe 2017 al studiului privind Deficitul de Talente realizat de Manpower, România s-a aflat pe locul trei în lume – după Japonia și Taiwan, în ceea ce privește lipsa de angajați specializați și super specializați. Astfel, 72% dintre angajatorii de la noi au declarat că au dificultăți atunci când vor să angajeze, spre deosebire de 61%, în anul anterior. Este cel mai mare procent înregistrat de când studiul se derulează în România, dublu față de media europeană.

La aceste cifre îngrijorătoare se adaugă încă o statistică recentă ce  plasează România pe locul doi în lume când vorbim despre migrarea populației, locul întâi fiind ocupat de Siria.

 

Recomandarea noastră ar fi să  nu va  concentrați neapărat pe volumul de forță de muncă ci pe CALITATEA  viitorilor angajați.  Există fără îndoială candidați valoroși, perfect conștienți de valoarea competențelor și abilităților lor. Ce își doresc aceștia? Să li se recunoască adevărată valoare și angajatoarul să înțeleagă potențialul de valoare adăugată și performanță pe care o poate aduce în companie. Acest segment de candidați sunt cei care apreciază instrumentele obiective de măsurare a competențelor și abilităților și devn după nagajare, marketeri înfocați ai brand-ului pentru care lucrează.

 

În concluzie, anul 2018 va fi cu siguranță piatră de încercare pentru multe organizații care deja duc lipsa de talente. Și, oricât de amară ar fi medicamentația, ea este necesară pentru supraviețuirea afacerilor.de tip IMM sau pentru scăderea costurilor de recrutare și creșterea eficienței proceselor de Talent Aquisition în rândul marilor companii.

 

Aveți întrebări? Suntem aici pentru a va ajuta.

adelina@sharexperience.ro. 0734.316.768

 

One thought on “2018- CRIZA talentelor și a forței de muncă în”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *